Condicions i Garanties del Servei
AVÍS LEGAL I CONDICIONS GENERALS D’ÚS DE LA WEB
I. INFORMACIÓ GENERAL
La titularitat de la pàgina web https://trabajosfindegrado.es/ (d’ara endavant, “la Web”), pertany a la mercantil andorrana “MULTIVERSITAS, SLU” (d’ara endavant, “l’acadèmia”), entitat constituïda mitjançant escriptura del notari Sr. Joan Carles RODRIGUEZ MIÑANA de data 29 de gener de 2021, amb número 207 del seu protocol, i inscrita en el Registre de Societats del Govern d’Andorra el 12 de febrer de 2021 amb el número 20001 Llibre S-320-foli 11-20; amb seu social a l’Avinguda Príncep Benlloch, número 2, 26-30 – AD500 Andorra la Vella (Principat d’Andorra).
L’adreça de l’oficina i a efectes de notificacions és: Avinguda Príncep Benlloch 66, 2.1, AD500 Andorra la Vella (Principat d’Andorra).
TrabajosFinDeGrado.es és una acadèmia universitària que ofereix serveis d’ensenyament en assignatures reglades d’universitat (màster o grau) i centres de FP, els quals s’acompanyen de vegades (no sempre) d’un servei auxiliar de redacció vinculat a aquest ensenyament (d’ara endavant, “els Serveis”).
II. CONDICIONS, TERMINIS I GARANTIES DEL SERVEI APLICABLES A L’ALUMNE
1.- Objecte de les condicions: la Web
L’objecte de les presents Condicions Generals d’Ús (d’ara endavant, Condicions) és regular l’accés i la utilització de la Web i de la plataforma de gestió corresponent, gestionades per l’acadèmia, pels usuaris. Als efectes de les presents Condicions, s’entendrà per “Web”: l’aparença externa de les interfícies de pantalla, tant de forma estàtica com dinàmica, l’arbre de navegació i tots els elements que la integren (d’ara endavant, “Continguts”), així com tots aquells serveis o recursos en línia que s’ofereixin als usuaris.
L’acadèmia es reserva la facultat de modificar, en qualsevol moment i sense avís previ, la presentació i configuració de la Web i dels Continguts i Serveis que s’hi puguin incorporar, així com els termes i condicions dels serveis, aplicant-se aquestes modificacions a aquells que encara no s’hagin iniciat. L’Usuari reconeix i accepta que en qualsevol moment l’acadèmia pot interrompre, desactivar o cancel·lar qualsevol d’aquests elements que s’integren en la Web o l’accés als mateixos.
La comercialització dels serveis per part de l’acadèmia donarà lloc a una relació contractual i un pagament acordat en el moment de la contractació per part de l’alumne, podent-se acordar també un pagament fraccionat en la majoria dels casos.
2.- Els Serveis
2.1 Els Serveis oferts per l’acadèmia són exclusivament educatius, en concordança amb l’objecte de l’activitat d’ensenyament tal com queda definit a l’apartat I anterior.
2.2 Dins del catàleg educatiu, els serveis es divideixen en:
a. Disponibilitat directa del professor per a la resolució de consultes, explicacions i mentoria + redacció d’un text a mida.
b. Disponibilitat directa del professor per a la resolució de consultes, explicacions i mentoria + revisió a mida d’un text.
c. Disponibilitat directa del professor per a la resolució de consultes, explicacions i mentoria (sense que aquest participi en la revisió ni redacció de cap text).
d. Ajuda personalitzada en la preparació de la defensa del TFG, TFM o qualsevol altra assignatura universitària, de màster o de FP, a través de la disponibilitat directa del professor assignat.
Cal destacar que el nucli de tot servei és sempre l’ensenyament, mitjançant la disposició directa d’un professor per ajudar l’alumne, essent la resta d’accions un mer complement de la formació.
Concretament en el cas 1.2.a, la redacció del text a mida és conseqüència directa de l’aplicació per part del professor d’una metodologia d’ensenyament empírica. És a dir, l’alumne aprèn el procés d’elaboració d’un text acadèmic/científic a partir de l’observació de com el professor el duu a terme, així com amb la possibilitat de fer-li totes les preguntes que consideri oportunes sobre com s’ha anat desenvolupant aquell esborrany d’exemple. D’aquesta manera, l’alumne aprèn el procés en totes les seves fases, en particular:
• com escollir el tema sobre el qual es vol escriure,
• com es plantegen els objectius,
• on i com es busquen les fonts bibliogràfiques,
• quines són les diferències entre un mètode d’escriptura divulgativa i un de científic,
• en què cal fixar-se a l’hora d’emetre/redactar les conclusions,
• com es citen les fonts seguint una normativa concreta, etc.
Per tant, el desenvolupament del servei mai no es contempla com una mera entrega d’un text a mida, sinó que l’entrega d’aquest text és el resultat d’un mètode d’ensenyament empíric, valorant la pràctica i l’aprenentatge a través de l’observació del resultat per sobre de la teoria i les explicacions abstractes.
En altres paraules: igual com un professor particular d’àlgebra resol a la pissarra les equacions que l’alumne li demana per tal que aprengui àlgebra de manera empírica, els professors que presten els serveis de l’acadèmia redacten el text que l’alumne demana, perquè aquest aprengui de manera empírica (per observació directa) a redactar textos científics. D’altra banda, el fet que sigui l’alumne qui triï el tema i l’extensió també respon a motius docents: de res serveix que un alumne d’infermeria aprengui a redactar un text jurídic de 100 pàgines si el que li demanen per aprovar l’assignatura és un text científic sanitari de 30 pàgines. Per això és l’alumne qui escull el tema, l’extensió i la resta de detalls sobre els quals voldria que el professor confeccionés l’esborrany com a exemple docent.
Conseqüentment, els serveis en cap cas es poden qualificar com un servei de mera redacció sense formació, sinó ben al contrari: l’acadèmia presta el servei (i en conseqüència factura) en concepte de formació, i la redacció és una eina metodològica auxiliar per dur-la a terme (amb independència de si l’alumne fa un ús més gran o més reduït de la disponibilitat del professor que li hagi estat assignat).
El text generat durant la formació es lliura a l’alumne com a resultat de les classes sobre com fer un TFG o TFM. Un cop abonat tot el servei, l’acadèmia cedeix també a l’alumne qualsevol dret d’autor patrimonial que s’hagi pogut generar sobre el document-esborrany redactat com a servei auxiliar (vegeu el punt 2.3 més avall).
D’aquesta manera, l’acadèmia queda desvinculada i sense responsabilitat ni interès sobre l’ús que l’alumne faci d’aquest document, i no es fa responsable del resultat que l’alumne pugui obtenir amb aquest.
En aquest context, l’acadèmia compleix tota la normativa legal andorrana que li és aplicable, i haurà de ser l’alumne qui comprovi si la prestació dels serveis és compatible amb el reglament o normativa pròpia del seu centre docent, desvinculant-se l’acadèmia de qualsevol conflicte que pugui sorgir entre l’alumne i el seu centre.
2.3 L’alumne accepta i reconeix que els textos generats durant el servei li seran cedits juntament amb els drets d’autor patrimonials, podent-ne fer ús econòmic o industrial. El professor cedeix aquests drets a l’acadèmia a mesura que lliura parcialment els textos per la plataforma. Els drets d’autor patrimonials que es generin durant el desenvolupament de cada projecte en cap cas seran propietat del professor, sinó del titular de la plataforma on s’estigui desenvolupant el projecte en qüestió (l’acadèmia). L’acadèmia, al seu torn, cedeix tots aquests drets patrimonials a l’alumne quan aquest hagi abonat la totalitat del servei pressupostat. D’altra banda, segons la Llei andorrana sobre el dret d’autor i els Tractats internacionals en la matèria, els drets morals d’autor són intransferibles, per la qual cosa seran de coautoria i coproprietat entre el professor i l’alumne. Si l’alumne té intenció d’utilitzar el text per a alguna finalitat més enllà de la formació i vol saber si el seu centre docent permet la coautoria (és a dir, que una altra persona l’ajudi a redactar el seu TFG o TFM), haurà de ser ell mateix qui consulti prèviament el reglament del seu centre. L’alumne ha de saber que aquest reglament només se li aplica a ell/a, per ser qui manté el vincle acadèmic amb el centre docent, i en cap cas s’aplica a aquesta acadèmia, per ser una empresa independent i sense cap vincle amb cap centre docent.
3.- L’Usuari
L’accés, navegació i ús de la Web confereix la condició d’Usuari, per la qual cosa s’accepten, des que s’inicia la navegació, totes les Condicions aquí establertes, així com les seves modificacions posteriors, sense perjudici de l’aplicació de la normativa legal d’obligat compliment que sigui d’aplicació. Donada la importància del que s’ha exposat, es recomana a l’Usuari llegir-les cada vegada que visiti la Web.
La Web proporciona una gran diversitat d’informació, serveis i dades. L’Usuari assumeix la responsabilitat de fer un ús correcte de la Web. Aquesta responsabilitat s’estendrà a:
• Un ús de la informació, Continguts i/o Serveis i dades oferts per l’acadèmia que no sigui contrari al que disposen aquestes Condicions, la Llei o l’ordre públic, o que d’alguna manera pugui suposar un dany als drets de tercers o al funcionament mateix de la Web.
• La veracitat i licitud de les informacions aportades per l’Usuari als formularis facilitats per l’acadèmia per a l’accés a determinats Continguts o Serveis oferts per la Web. En tot cas, l’Usuari haurà de notificar de manera immediata al Titular de la Web qualsevol fet que permeti l’ús indegut de la informació registrada en aquests formularis (com ara robatori, pèrdua o accés no autoritzat a identificadors i/o contrasenyes), amb la finalitat de procedir a la seva cancel·lació immediata.
L’accés a la Web no suposa cap tipus de relació comercial entre l’acadèmia i l’Usuari.
4.- Política de terminis
4.1 L’acadèmia es compromet a desenvolupar els Serveis i a lliurar els textos (en els casos en què correspongui per motius de formació) dins el termini màxim acordat al pressupost. No obstant això, el professor que presta el Servei podrà fer els lliuraments abans de la data màxima si acaba abans el desenvolupament.
Les dates pressupostades són dates màximes. En cas que es produeixi un retard en la data de lliurament final, aquesta situació donarà dret a l’alumne a sol·licitar la devolució de la part del desenvolupament no rebuda. Per fer ús d’aquest dret, l’alumne haurà de complir els següents punts:
1. Sol·licitar la cancel·lació del projecte i la consegüent devolució de l’import, a través de info@trabajosfindegrado.es, indicant la referència del projecte al missatge i quan va finalitzar el termini (fixat al pressupost, o bé modificat de mutu acord entre alumne i professor).
2. No haver rebut encara el document final (100% del desenvolupament).
3. Estar en una data posterior al termini de lliurament acordat.
4. No haver estat l’alumne el responsable dels retards (per exemple, per no haver lliurat al professor la documentació requerida per a poder treballar, o per no haver respost als missatges del professor si aquest li ha plantejat més d’una manera d’enfocar el treball perquè sigui l’alumne qui decideixi com ho vol).
4.2 Un cop l’alumne rep el document final, expira el dret de cancel·lació per retard, llevat que ja n’hagi fet ús per escrit (notificant-ho per correu electrònic en un moment posterior a l’expiració del termini límit).
4.3 Les dates de lliurament de textos intermedis (lliuraments parcials, el lliurament del 50% del desenvolupament o altres si n’hi hagués) són orientatives i no vinculants. Per part de l’acadèmia es posarà tot l’interès a complir-les perquè l’alumne pugui anar veient l’avenç del projecte i tenir així una formació pràctica adequada, però el retard en alguna entrega parcial no autoritza el dret de cancel·lació per part de l’alumne (en canvi, un retard en el lliurament final sí que donaria lloc al dret de cancel·lació i reemborsament, tal com ja s’ha explicat en els punts anteriors).
4.4 Els terminis per al desenvolupament comencen a comptar en el moment en què un gestor de Trabajosfindegrado.es emet la confirmació de recepció del primer pagament.
Els terminis per als dies de lliurament finalitzen a les 23:59:59 h, fus horari andorrà.
4.5 Igual que l’acadèmia es compromet a tenir els projectes en un termini determinat, es demana als alumnes que atenguin també els requeriments de pagament com més aviat millor. Per tal que els professors no estiguin aturats (cosa que els suposa una pèrdua econòmica degut a la dedicació exclusiva que tenen amb cada alumne), s’estableix un termini màxim d’atenció als requeriments de pagament de 48 hores hàbils (és a dir, sense comptar caps de setmana ni dies festius).
Passades aquestes 48 hores, si l’alumne no ens hagués enviat el justificant de transferència, es procedirà de la següent manera:
• Per als requeriments del primer tram (inici del projecte), es podrà anul·lar l’ordre del servei.
• Per als requeriments del segon tram (últim pagament del 50%), o altres fraccions, el retard a partir del segon dia es restarà del mes de correccions gratuïtes que s’ofereix a l’alumne. Per exemple, si l’alumne trigués 5 dies hàbils a atendre el segon requeriment de pagament, comptaria amb 3 dies de retard (5 menys els 2 del termini màxim), i el mes de correccions gratuïtes passaria, per tant, de 30 a 27 dies (30 dies menys 3 de retard acumulat). D’altra banda, a partir que se superessin els 7 dies de retard, l’acadèmia podrà valorar la possibilitat de cancel·lar el servei sense dret a reemborsament. Per aplicar aquesta última mesura, es contactaria prèviament amb l’alumne, recordant-li de nou el requeriment de pagament pendent i oferint-li sempre la possibilitat d’atendre’l.
4.6 Alumne i professor podran arribar a un acord per modificar les dates de lliurament previstes, quan es compleixin totes les següents condicions:
• Que sigui de mutu acord.
• Que consti per escrit a través de la Plataforma Privada a la Web.
• Que l’Equip de Gestió estigui avisat prèviament i no manifesti cap objecció al respecte.
En aquest cas, les noves dates acordades seran les que vinculin la relació de servei.
4.7 En els casos en què l’alumne indiqui noves línies d’actuació al professor, de manera general es disposarà de [(p/6)+2] (arrodonint a l’alça la unitat) dies de termini per dur-les a terme, on “p” és el nombre de pàgines del document sobre el qual es demanen les correccions. Per tant, en algunes situacions, contractualment cabria la possibilitat de superar les dates inicialment projectades.
4.8 El professor i l’alumne es comprometen a complir íntegrament allò pactat: tant el que consta a la fitxa del projecte en particular, com totes les Condicions i Garanties del Servei amb caràcter supletori. Si el professor continua treballant en el desenvolupament després de lliurar el 50%, de manera que de bona fe segueixi fent entregues a l’alumne més enllà del 50%, tot i no haver cobrat aquesta segona part, l’alumne continua estant compromès a abonar el segon requeriment de pagament, ja que la divisió del pagament del servei en dues meitats no es fa amb l’objectiu que aquest sigui cancel·lat arbitràriament per l’alumne, sinó per donar-li facilitats econòmiques i la confiança que se li lliura el servei a mesura que l’abona.
4.9 Els terminis de desenvolupament s’estableixen partint de la base que el professor disposa de tot el material de treball per part de l’alumne. En els casos en què l’alumne hagi d’aportar documentació necessària per al desenvolupament (per exemple, la guia d’estil o dades del Treball de Camp) al professor, els terminis de desenvolupament començaran a comptar quan l’alumne hagi lliurat aquesta documentació al professor.
4.10 Per poder complir tant en temps com en qualitat amb allò que l’alumne sol·licita, el treball de redacció requereix la participació activa de l’alumne (no en la redacció, però sí en les indicacions al professor). En els casos en què el professor plantegi a l’alumne qualsevol consulta relativa al desenvolupament, l’alumne haurà de respondre-hi en un termini màxim de 48 h. En aquest termini no es compten diumenges ni festius nacionals. Si passat aquest termini l’alumne no hagués respost al professor, l’acadèmia estarà autoritzada a procedir segons el seu criteri, a través d’una d’aquestes dues opcions:
a) Continuar el treball segons el seu propi criteri, sense dret de l’alumne a sol·licitar una reelaboració posterior (excepte si aquesta es factura complementàriament).
b) Mantenir el projecte en espera fins que l’alumne respongui amb les indicacions. Mentre el projecte estigui en espera, també ho estarà el termini de desenvolupament.
4.11. Quan l’alumne contracta una ampliació del Servei, els terminis de lliurament d’aquesta ampliació es fixen mitjançant un prorrateig (regla de tres) respecte de l’extensió i terminis originals del pressupost inicial. No obstant això, si l’alumne i el professor arriben a un acord concret per a altres dates a través de l’espai privat de la plataforma, el termini vàlid a efectes contractuals serà el que hagin acordat. A partir del venciment d’aquesta data, l’alumne podrà sol·licitar, sempre per escrit, que se cessi el desenvolupament de l’ampliació, cosa que generarà el dret al reemborsament de l’import del contingut que encara no s’hagués lliurat (d’aquesta ampliació), calculat també mitjançant una regla de tres.
5.- Política d’acceptació, cancel·lació, desenvolupament i tancament de projectes
L’acadèmia es reserva el dret d’emetre només els pressupostos en els quals consideri que pot oferir un servei de qualitat dins del termini sol·licitat.
5.1 L’acadèmia parteix de la base que el Servei s’ha de realitzar de mutu acord entre l’acadèmia i l’alumne. Si durant el desenvolupament del projecte es produeix algun imprevist degut a contingències personals del professor (baixa sobtada, pèrdua de comunicació, etc.), l’Equip de Gestió donarà prioritat de màxim nivell (nivell A) per solucionar aquest imprevist i evitar que la contingència personal del professor afecti el desenvolupament del projecte. Cal tenir en compte que el servei és prestat per persones (les quals poden patir baixes mèdiques o accidents), i si pel termini restant de desenvolupament no hi hagués marge per solucionar-ho, l’acadèmia es reserva el dret de cancel·lar el projecte. L’exercici d’aquest dret per part de l’acadèmia comportarà el reemborsament total de l’import abonat fins al moment per part de l’alumne, finalitzant qualsevol responsabilitat contreta amb l’alumne amb caràcter previ.
5.2 L’acadèmia i l’alumne es comprometen a mantenir una comunicació respectuosa en tot moment. Si en algun moment un professor faltés al respecte a un alumne, serà expulsat immediatament de l’equip, sense dret al cobrament de cap servei en desenvolupament. De la mateixa manera, una comunicació irrespectuosa cap a qualsevol membre de l’acadèmia per part de l’alumne donarà dret al tancament immediat del servei sense reemborsament.
5.3 Si un cop començat el desenvolupament l’alumne no respongués al professor per la plataforma en 48h (quan aquest li plantegi alguna elecció d’estructura, arxiu necessari o dubte per evitar errors en el desenvolupament), aquest retard s’afegirà a la data de lliurament, ja sigui del 50%, del 100% o de qualsevol contractació complementària. Si l’alumne continua sense respondre, s’entendrà que no requereix més els serveis de l’acadèmia, la qual es reserva el dret de donar per finalitzat el servei si el professor/gestor no rep resposta dins del termini. Tot i això, es tornarà a contactar amb l’alumne abans, oferint diversos avisos previs.
Exemple d’aplicació: l’1 de gener el professor pregunta a l’alumne si prefereix que treballi segons l’estructura A o B. L’alumne no intervé i l’Equip de Gestió l’avisa per telèfon o correu electrònic. Finalment, l’alumne respon el 10 de gener, generant un retard de 10 dies (de l’1 al 10 de gener). Si la data de lliurament prevista era el 15 de gener, la nova serà el 25 de gener. Se li comunicarà per plataforma/correu electrònic, i si l’alumne continua sense mostrar interès, el projecte s’anul·larà.
5.4 En els treballs que requereixin treball de camp, haurà de ser l’alumne qui proporcioni les dades al professor.
5.4.1. Les tasques del professor inclouen la redacció, orientació i resolució de dubtes, així com la cerca, selecció, síntesi, referència i tractament de recursos bibliogràfics disponibles a bases de dades com Google Scholar, Pubmed, Dialnet, etc.
5.4.2 Si l’alumne necessités que el professor treballés sobre una bibliografia en concret que no es trobi disponible a Internet, haurà de proporcionar-la ell mateix. Si necessités que el professor treballés sobre bibliografia impresa en paper, o bé algun arxiu digital que fos de pagament, el cost del recurs (més despeses d’enviament si procedissin) s’haurà d’afegir al pressupost (sempre amb avís previ i autorització de l’alumne per procedir). En projectes en què es necessiti emprar un altre tipus de material auxiliar com peces de maquinari o components electrònics, es procedirà de la mateixa manera que amb els llibres impresos. El pressupost es fa en funció del nombre d’hores que el professor necessita per proporcionar la formació a l’alumne i redactar el borrador del projecte que se li demana. En aquest sentit, el professor no és responsable del treball de camp (vegeu glossari de definicions).
5.5 Un cop fet l’entrega del 100% del borrador i transcorregut el mes durant el qual l’alumne pot sol·licitar correccions i/o fer preguntes relacionades amb el projecte al professor, el projecte es dona per tancat i el servei es dona per finalitzat. No obstant això, si l’alumne hagués sol·licitat correccions dins d’aquest mes, el servei es mantindrà fins que aquestes correccions s’hagin aplicat. És per tant dins d’aquest mes de correccions quan l’alumne ha de presentar objeccions; abans que el projecte es tanqui. Un cop tancat el projecte, l’acadèmia cessa qualsevol responsabilitat respecte al servei de formació o el contingut del borrador. En els casos en què l’alumne vulgui mantenir obert el projecte més enllà del mes de correccions, ho podrà fer a través del “Servei d’Ampliació del Període de Feedback”). L’acadèmia no assumeix cap obligació de reobrir un projecte que prèviament s’hagi tancat.
5.6 El pressupost s’emet sense compromís per part de l’alumne a acceptar-lo. La confirmació del pressupost és per tant voluntària, sense que la no acceptació del pressupost preparat per a aquest pugui suposar-li cap tipus de penalització. En aquest mateix sentit, la confirmació del pressupost suposa l’acceptació del compromís per ambdues parts: per part de l’acadèmia, l’entrega del servei al complet dins del termini establert, i per part de l’alumne, el pagament del servei. L’acceptació del pressupost suposa l’inici de l’ordre de treball: creació de la fitxa de treball, del fòrum privat, de les claus d’usuari, l’assignació del professor, la formació i resolució de dubtes i preguntes formatives, l’entrega del document i (si fos necessari) les correccions sobre el mateix. Al ser un servei confeccionat per a un alumne que es pot considerar consumidor, a efectes legals aquest servei queda recollit en la Llei 13/2013, del 13 de juny, de competència efectiva i protecció del consumidor. Aquest servei queda fora del dret de desistiment, la cancel·lació anticipada del mateix per part de l’alumne no comportaria el dret a reemborsament del que s’hagi abonat, ni la cessió dels Drets d’Autor generats fins al moment. Així mateix, si el servei pressupostat inclogués també un desenvolupament d’un nombre de pàgines a mode de borrador, la conformitat de l’alumne respecte a l’extensió del document final entregat, en cas que fossin menys pàgines de les inicialment pressupostades, tampoc donaria dret a la part proporcional de les pàgines no desenvolupades. Dit d’una altra manera: si es pressupostés un servei que inclogués el desenvolupament d’un borrador de 30 pàgines i l’alumne considerés que amb 25 ja estaria tot perfecte i no faria falta el desenvolupament de més pàgines, aquestes 5 pàgines restants (fins arribar a les 30) no generarien dret a reemborsament (per la qual cosa, en aquest exemple, li recomanaríem que sol·licités al professor que seguís fins les 30, desenvolupant més qualsevol apartat).
5.7 Per als casos en què l’alumne ens sol·liciti un treball de formació per a la redacció (i entrega de borrador) d’un cas de revisió bibliogràfica, la quantitat per defecte de referències bibliogràfiques a considerar serà de 0,8 per pàgina de desenvolupament, arrodonint sempre els decimals a favor de l’alumne (arrodoniment a l’alça). En cas que la quantitat de referències bibliogràfiques a incloure en el borrador hagi de ser superior a aquesta ràtio (per exemple, per a un treball de 30 pàgines x 0,8 = 24 referències, però li demanin 40), l’alumne haurà d’indicar-ho durant la fase de preparació del pressupost, ja que una major o menor quantitat de referències bibliogràfiques a revisar té un impacte directe en la càrrega de treball del professor, i conseqüentment en el cost del servei.
5.7.1 Si un alumne contracta un servei que porta associada la formació i entrega del borrador d’exemple a un nombre determinat de referències bibliogràfiques però més endavant necessités més, es podria pressupostar la càrrega de treball complementària per afegir aquestes referències mitjançant una extrapolació lineal respecte al pressupost inicial (regla de tres), respectant-li el mateix preu unitari per referència. Aquest pressupost complementari tindrà caràcter d’acceptació voluntària per part de l’alumne, sense que li suposi detriment de cap dels seus altres drets en cas que no volgués contractar-lo.
5.8 El format del desenvolupament del contingut del borrador d’exemple serà segons les especificacions de l’alumne. Per això l’alumne haurà d’indicar prèviament a la configuració del pressupost els aspectes relatives al format de la font, l’interlineat i els marges. Aquesta informació pot proporcionar-se per escrit (per correu electrònic), o bé aportant la documentació on vinguin aquests detalls. Si l’alumne no especifica el format abans de la configuració del pressupost ni aporta documentació on s’estableixi, es considerarà que el text ha de tenir un format estandarditzat: citació en APA 7, font Times New Roman 12, interlineat a espai i mig (1,5) i marges de 3 cm. Si per exemple un pressupost s’hagués configurat sota la premissa d’un interlineat estandarditzat i posteriorment l’alumne demanés un altre format més compacte (per exemple, interlineat senzill), se li pressupostaria l’excés de densitat mitjançant una extrapolació lineal (regla de tres), de manera que la quantitat real de contingut redactat sigui equivalent a la d’un format estàndard.
6.- Política de correccions
6.1 El servei es desenvolupa des de l’enfocament que part del procés d’un TFG o TFM consisteix en la revisió del borrador enviat a l’alumne, en cas que aquest borrador requereixi modificacions sol·licitades pel tutor de l’alumne, per exemple.
6.2 Per finalitzar el nostre servei acadèmic amb la màxima qualitat, l’alumne disposa de 30 dies naturals per comunicar per la plataforma les correccions que haurien d’aplicar-se al borrador. Aquesta sol·licitud de correccions es pot fer tant a les entregues intermèdies (50% del desenvolupament i/o altres, si les hi hagués) com en la final (100% del desenvolupament), així com amb qualsevol ampliació de contingut contractada complementàriament. Al final del desenvolupament, l’alumne haurà de comunicar d’una sola vegada les possibles correccions que s’haguessin d’aplicar, no sent possible una correcció retroalimentada en diverses fases. Si es contractés alguna ampliació de contingut posterior a l’entrega del 100%, el termini per sol·licitar correccions sobre aquesta ampliació de contingut serà de 7 dies naturals, comptats des de la qual el professor hagués lliurat aquesta ampliació completament.
6.3 Recordar que en el tema de correccions, tampoc serà vinculant res que no hagués quedat recollit en el pressupost o en aquesta pàgina de Condicions i Garanties.
6.4 L’alumne podrà prendre la iniciativa de comunicar al professor el feedback que consideri, fins i tot abans que el borrador hagi estat avaluat. No obstant això, si aquest feedback entra en conflicte amb les expectatives de l’avaluador, l’acadèmia no es fa responsable de les ordres de correcció que l’alumne li hagi donat al professor. En aquest cas el professor no estarà obligat a refer fer la feina com estava en un principi, i l’acadèmia no es fa responsable de la qualitat final pel que fa a l’aptitud del borrador.
6.5 En cas que l’alumne sol·licités un document addicional per complementar la seva formació en PowerPoint (defensa) o Word (ampliació de contingut), els terminis de correccions entre el borrador del projecte principal (normalment Word) i el document addicional (PowerPoint o ampliació de Word) són independents. Per al projecte principal (Word), l’alumne disposarà d’un mes per comunicar a l’acadèmia el seu feedback, data a comptar des de la respectiva entrega de cada arxiu. Per al PowerPoint o qualsevol ampliació addicional de contingut en Word, el termini serà d’una setmana.
6.6 No es consideren correccions l’addició de més contingut no contemplat en el pressupost (més pàgines), o els canvis d’estructura/orientació del treball, si en entregues anteriors no s’esmenta.
Exemples de situacions que no es consideren correccions, sinó ampliació de contingut:
• Addició d’un altre capítol.
• Canvis en l’estructura del projecte, si en entregues anteriors no es fa referència a que aquesta estructura no és adequada.
• Addició de referències bibliogràfiques.
• Addició de taules, gràfics, etc., per als quals caldria processar noves mostres de dades.
6.7 Si l’alumne decideix afegir contingut o modificar alguna cosa pel seu compte, l’acadèmia no es farà càrrec de les correccions que la persona encarregada de la revisió del treball pogués demanar sobre el contingut desenvolupat/modificat per l’alumne. El professor es responsabilitzarà del contingut desenvolupat per ell (/ella) mateix/a, i l’alumne, en cas que decidís afegir contingut també, es responsabilitzarà del seu. No obstant això:
6.7.1 Hi ha casos en què el servei sol·licitat consisteix específicament en corregir i ensenyar a l’alumne què i per què s’ha fet cada correcció, d’acord amb l’objecte formatiu de l’acadèmia. En aquests casos, el professor sí que treballarà corregint aquest contingut que l’alumne aporti des del principi, ja que així s’ha pressupostat: com a correcció, i no com a desenvolupament des de zero.
6.8 En els casos en què el termini de desenvolupament del servei hagi finalitzat (vegeu apartat 3.5), l’alumne manté la possibilitat de contractar els serveis del professor per més temps. Aquest servei complementari es realitza a través del “Servei d’Ampliació del Període de Feedback”; període en què el professor podrà continuar resolent dubtes, orientant, aplicant correccions, etc. En els casos en què el treball consisteixi en ampliar contingut (apartat 4.6), no s’haurà de fer a través del “Servei d’Ampliació del Període de Feedback”, sinó del “Servei d’Ampliació de Contingut”. Per a qualsevol d’aquests dos serveis complementaris, l’alumne pot obtenir més informació a través del telèfon o correu d’Atenció al Alumne, o bé a la barra lateral dreta de la Plataforma de Gestió de Projectes.
7.- Política de devolucions
7.1 Un cop l’alumne hagi fet l’ingrés del 50% del pressupost com a senyal, el redactor començarà a treballar en la preparació del projecte. Atès que l’acadèmia ja ha dedicat temps efectiu de treball al projecte d’aquest alumne (creació de fitxa, creació d’espai a la plataforma, emparellament amb el professor més adequat, etc.), l’import del 50% inicial no tindrà dret a reemborsament pel simple fet que alguna entrega parcial no hagi complert amb la data de control. No obstant això, si aquest retard es produís en l’entrega final (data pactada per lliurar-li el 100% del desenvolupament), per descomptat en aquest cas sí que l’alumne tindria dret a donar per finalitzat el projecte i sol·licitar la cancel·lació i el reemborsament de la part no desenvolupada. Podeu veure més detalls a l’apartat 2 d’aquesta mateixa pàgina, on s’explica el Dret de Devolució per Retard en l’entrega final.
7.2 Per al segon tram de cobrament i desenvolupament (del 50% al 100%), s’aplicarà la mateixa norma.
7.3 En cas que l’alumne sol·licités una devolució per qualsevol motiu no imputable a l’acadèmia (és a dir, que l’acadèmia hagi complert la seva part del contracte però per exemple sobressin pàgines d’alguna ampliació contractada i en comptes de deixar-les com a bolsa per a un projecte futur es sol·licités el reemborsament d’aquestes pàgines sobrants) i aquesta li fos aprovada per part de l’acadèmia, els costos financers derivats per la devolució es descomptarien de l’import d’aquesta devolució, a saber:
a) Si l’alumne hagués realitzat l’abonament mitjançant transferència bancària, no hi hauria cost financer.
b) Si l’alumne hagués realitzat l’abonament mitjançant pagament per targeta, el cost financer seria el que el banc li cobra a l’acadèmia, que és el 1,5% pel càrrec i 1,5% pel reemborsament. És a dir, el 3% sobre l’import total.
Recalcar que aquests costos financers només es traslladarien a l’alumne en els casos de devolucions per fets no imputables a l’acadèmia, ja que en el cas contrari, que una devolució sigui derivada d’un incompliment de contracte per part de l’acadèmia (l’acadèmia), l’alumne rebria l’import íntegre sense cap detriment de l’import per trasllat de costos financers.
Per més informació sempre podeu consultar directament als nostres gestors a través de info@trabajosfindegrado.es
8.- Acord de confidencialitat
Tant l’alumne com el redactor mantenen un acord de confidencialitat amb qualsevol comunicació o arxiu que es faci a través de la plataforma o a través dels canals telèfon, àudios o videoconferència o correu electrònic, quedant prohibida qualsevol difusió del projecte, dels arxius, de l’alumne, del professor o del que contingui en les comunicacions. Si es cometés aquesta falta de confidencialitat, l’acadèmia es reserva el dret d’anul·lar qualsevol dret acordat, així com de derivar el cas al departament d’Assessorament Jurídic per tal que es prenguin les accions legals pertinents.
10.- Criteris per determinar l’aptitud del contingut desenvolupat.
10.1 L’acadèmia garanteix l’originalitat del contingut que es lliura a l’alumne, sent desenvolupat des de zero. Per certificar-ho, comptem amb un informe d’auditoria externa, que avaluarà la probabilitat que cert contingut hagi estat extret d’altres fonts de manera literal. La majoria dels centres docents d’Espanya segueixen un criteri basat en percentatges de probabilitat, per la qual cosa l’acadèmia, hem estimat que el més oportú serà aplicar aquests mateixos criteris als nostres professors. Concretament, seguim els mateixos criteris que la Universitat d’Alcalá utilitza el 2020, tot i que la possible modificació d’aquests criteris en un futur per part de la UAH no vincula la modificació dels d’aquesta acadèmia.
• “Si la puntuació és inferior al 15%, el document no serà un plagi, el més típic és que inclogui alguna cita o frase d’una font, però no més.
• Si la puntuació està entre el 15% i el 40%, el document té possibilitats de ser un plagi i part del text és parafrasejat de les fonts. Els documents d’aquest grup s’han de revisar acuradament.
• Si la puntuació està per sobre del 40%, el document té alta probabilitat de ser un plagi, conté molt material procedent de les fonts i s’ha de revisar.”
El programari amb el qual es farà aquesta auditoria externa serà a través d’una eina de pagament, amb la funcionalitat Deep Search (investigació en profunditat). Aquesta cerca es fa en el contingut d’internet, bases de dades privades, papers i llibres, presentacions flash i PPT, etc. Escaneja pràcticament tot el contingut publicat a nivell mundial.
En els casos en què el projecte contingui cites textuals, el professor haurà de generar un arxiu paral·lel sense les mateixes, ja que el programari no discerneix la intencionalitat amb què s’ha emprat aquest text: si és cita o si és còpia il·legítima (aquestes decisions les ha de prendre una persona, no una màquina: la màquina es limita a indicar coincidències). Per tant, perquè el programari antiplagi no marqui com a plagi un apartat que no és més que una cita, aquest text s’haurà de substituir per la paraula CITA. És responsabilitat del professor aportar un Word en paral·lel amb totes les cites eliminades, perquè el programari no li marqui com a plagi allò que no ho és. Així mateix, el professor haurà de corregir qualsevol desenvolupament que marqui l’informe antiplagi.
11.- Costos de l’informe antiplagi
11.1 L’informe d’auditoria antiplagi és un programari de pagament que l’acadèmia té contractat, i una auditoria Deep Search comporta un cost tant econòmic com de temps de l’Equip de Gestió de l’acadèmia.
11.2 No es repercutirà el cost del servei a l’alumne en els següents casos:
a) els informes al 50% i al 100% del desenvolupament que se li faciliten a l’alumne. Aquests informes es faran automàticament després de les respectives entregues del 50% i 100%, a no ser que l’alumne ho sol·liciti abans (després d’alguna entrega parcial).
b) els següents informes, si el resultat de l’anterior va ser de més d’un 15% de probabilitat de contingut plagiat, per certificar que s’ha corregit i ha quedat fins a un màxim del 15%.
11.3 D’altra banda, l’alumne sí hauria de suportar els costos d’auditoria en els següents casos:
a) el tercer i successius informes (ja que el primer al 50% del desenvolupament i el segon al 100% del desenvolupament estan inclosos en el servei), si l’últim tingués una probabilitat de contingut plagiat del 15% o inferior. És a dir: si l’alumne sol·licités un informe abans de l’entrega del 100%, el resultat d’aquest fos inferior al 15% i després volgués un altre informe més sobre el 100% desenvolupat. En aquest cas aquest cost es repercutiria a l’alumne, ja que TrabajosFinDeGrado.es ja ha suportat una vegada les despeses d’auditoria, demostrant l’originalitat del text desenvolupat. El preu d’aquest servei addicional seria de 39€.
b) quan un alumne ens sol·liciti una auditoria d’un projecte que no ha estat realitzat per aquesta acadèmia. Tots els dies rebem sol·licituds d’alumnes que vénen d’altres pàgines web on els han entregat un treball plagiat i sol·liciten pressupost per arreglar-ho. Per estimar el nombre d’hores de treball per emetre un pressupost, primer cal conèixer quina part està plagiada, i per tant aquesta auditoria se li cobrà, ja que és una auditoria sobre un treball realitzat per un tercer.
III.- ACCÉS I NAVEGACIÓ PER LA WEB: EXCLUSIÓ DE GARANTIES I RESPONSABILITAT
L’acadèmia no garanteix la continuïtat, disponibilitat i utilitat de la Web, ni dels Continguts o Serveis, i farà tot el possible pel bon funcionament de la mateixa, però no es responsabilitza ni garanteix que l’accés a la Web no sigui interromput ni que estigui lliure d’errors.
Tampoc es responsabilitza ni garanteix que el contingut o programari al qual es pugui accedir a través de la Web estigui lliure d’errors o provoqui danys al sistema informàtic (programari i maquinari) de l’Usuari. En cap cas serà responsable per les pèrdues, danys o perjudicis de qualsevol tipus que sorgeixin per l’accés, navegació i ús de la Web, incloent, però no limitant-se, als causats als sistemes informàtics o els provocats per la introducció de virus.
IV. POLÍTICA DE PRIVACITAT I PROTECCIÓ DE DADES
L’acadèmia es compromet a adoptar les mesures tècniques i organitzatives necessàries segons el nivell de seguretat adequat al risc de les dades recollides.
Llei que incorpora aquesta política de privacitat Aquesta política de privacitat està adaptada a la normativa andorrana i europea vigent en matèria de protecció de dades personals a Internet, en particular:
• el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquests dades (RGPD),
• La llei andorrana 29/2021, del 18 d’octubre, qualificada de protecció de dades personals.
L’acadèmia es compromet a tractar les dades personals conforme a allò previst a la Llei andorrana 29/2021, de 18 d’octubre, qualificada de protecció de dades personals, i a adoptar i implementar les mesures de seguretat que corresponguin al nivell de seguretat exigible a les dades i fitxers derivats del desenvolupament i execució dels Serveis.
D’acord amb la Llei 29/2021, de 18 d’octubre, qualificada de protecció de dades personals, no serà considerat comunicació ni cessió de dades l’accés per part de l’acadèmia, o l’empresa que aquesta designi, a les dades de caràcter personal de l’usuari, ja que aquest accés i el corresponent tractament és necessari per realitzar els Serveis.
Identitat del responsable del tractament de les dades personals.
El responsable del tractament de les dades personals recollides a través de la Web és MULTIVERSITAS, SLU, amb seu social a Avinguda Príncep Benlloch, número 2, 26-30- AD500 Andorra la Vella (Principat d’Andorra). Correu electrònic: info@trabajosfindegrado.es
1.- Registre de Dades de Caràcter Personal
En compliment de l’establert en el RGPD i la Llei espanyola qualificada de protecció de dades personals, li informem que les dades personals recollides per l’acadèmia mitjançant els formularis estès a la Web quedaran incorporades i seran tractades en els nostres fitxers amb la finalitat de poder facilitar, agilitzar i complir els compromisos establerts entre l’acadèmia i l’Usuari o el manteniment de la relació que s’estableixi als formularis que aquest ompli, o per atendre una sol·licitud o consulta seva. Així mateix, d’acord amb allò previst en el RGPD i la Llei espanyola, llevat que sigui d’aplicació l’excepció prevista a l’article 30.5 del RGPD, es manté un registre d’activitats de tractament que especifica, segons els seus fins, les activitats de tractament realitzades i les altres circumstàncies establertes en el RGPD.
2.- Principis aplicables al tractament de les dades personals
El tractament de les dades personals de l’Usuari es sotmetrà, segons el seu lloc de residència, als següents principis recollits a l’article 5 del RGPD o els principis recollits a la Llei espanyola de protecció de dades personals:
• Principi de licitud, lleialtat i transparència: es requerirà en tot moment el consentiment de l’Usuari prèvia informació completament transparent de les finalitats per a les quals es recullen les dades personals.
• Principi de limitació de la finalitat: les dades personals seran recollides amb fins determinats, explícits i legítims.
• Principi de minimització de dades: les dades personals recollides seran únicament les estrictament necessàries en relació amb les finalitats per a les quals siguin tractades.
• Principi d’exactitud: les dades personals han de ser exactes i estar sempre actualitzades.
• Principi de limitació del termini de conservació: les dades personals només seran mantenides de manera que permetin la identificació de l’Usuari durant el temps necessari per als fins del seu tractament.
• Principi d’integritat i confidencialitat: les dades personals seran tractades de manera que es garanteixi la seva seguretat i confidencialitat.
• Principi de responsabilitat proactiva: el responsable del tractament serà responsable de garantir que es compleixin els principis indicats anteriorment.
3.- Categories de dades personals
Les categories de dades personals que es tracten a la Web són únicament dades identificatives. En cap cas es tracten categories especials de dades personals d’acord amb l’article 9 del RGPD.
4.- Base legal per al tractament de les dades personals
La base legal per al tractament de les dades personals és el consentiment. L’acadèmia es compromet a recollir el consentiment exprés i verificable de l’Usuari per al tractament de les seves dades personals per a una o diverses finalitats específiques.
L’Usuari tindrà dret a retirar el seu consentiment en qualsevol moment. Serà tan fàcil retirar el consentiment com donar-lo. Com a regla general, la retirada del consentiment no condicionarà l’ús de la Web.
En les ocasions en què l’Usuari hagi de o pugui facilitar les seves dades a través de formularis per realitzar consultes, sol·licitar informació o per motius relacionats amb el contingut de la Web, se l’informarà en cas que el compliment d’alguns d’ells sigui obligatori perquè siguin imprescindibles per al correcte desenvolupament de l’operació realitzada.
5.- Finalitats del tractament a què es destinen les dades personals
Les dades personals són recollides i gestionades per l’acadèmia amb la finalitat de poder facilitar, agilitzar i complir els compromisos establerts entre la Web i l’Usuari o el manteniment de la relació que s’estableixi en els formularis que aquest últim ompli o per atendre una sol·licitud o consulta.
Igualment, les dades podran ser utilitzades amb una finalitat comercial de personalització, operativa i estadística, i activitats pròpies de l’objecte social de l’acadèmia, així com per a l’extracció, emmagatzematge de dades i estudis de màrqueting per adequar el contingut ofert a l’Usuari, així com per millorar la qualitat, funcionament i navegació per la Web.
En el moment en què es obtinguin les dades personals, s’informarà a l’Usuari sobre la finalitat o finalitats específiques del tractament a què es destinen les dades personals; és a dir, de l’ús o usos que se’n donarà a la informació recopilada.
6.- Períodes de retenció de les dades personals
Les dades personals només seran retingudes durant el temps mínim necessari per a les finalitats del seu tractament i, en tot cas, fins que l’Usuari sol·liciti la seva supressió.
En el moment en què es obtinguin les dades personals, s’informarà a l’Usuari sobre el termini durant el qual es conservaran les dades personals o, quan això no sigui possible, els criteris utilitzats per determinar aquest termini.
7.- Destinataris de les dades personals
Les dades personals de l’Usuari no seran compartides amb tercers.
En qualsevol cas, en el moment en què es obtinguin les dades personals, s’informarà a l’Usuari sobre els destinataris o les categories de destinataris de les dades personals.
8.- Secret i seguretat de les dades personals
L’acadèmia es compromet a adoptar les mesures tècniques i organitzatives necessàries, segons el nivell de seguretat adequat al risc de les dades recollides, de manera que es garanteixi la seguretat de les dades de caràcter personal i s’eviti la destrucció, pèrdua o alteració accidental o il·lícita de dades personals transmeses, conservades o tractades d’una altra forma, o la comunicació o accés no autoritzats a aquestes dades.
La Web compta amb un certificat SSL (Secure Socket Layer) que assegura que les dades personals es transmeten de manera segura i confidencial, ja que la transmissió de les dades entre el servidor i l’Usuari, i en retroalimentació, està totalment xifrada o encriptada.
No obstant això, degut a que l’acadèmia no pot garantir la inexpugnabilitat d’Internet ni l’absència total de hackers o altres que accedeixin de manera fraudulenta a les dades personals, el Responsable del tractament es compromet a comunicar a l’Usuari, en cas que succeeixi i sense dilació indeguda, una violació de la seguretat de les seves dades personals que sigui probable que impliqui un alt risc per als drets i llibertats de les persones físiques. Seguint el que estableix l’article 4 del RGPD, es considera violació de la seguretat de les dades personals tota violació de la seguretat que ocasioni la destrucció, pèrdua o alteració accidental o il·lícita de dades personals transmeses, conservades o tractades d’una altra forma, o la comunicació o accés no autoritzats a aquestes dades.
Les dades personals seran tractades com a confidencials pel Responsable del tractament, qui es compromet a informar i garantir mitjançant una obligació legal o contractual que aquesta confidencialitat sigui respectada pels seus empleats, associats i tota persona a la qual faci accessible la informació.
9.- Drets derivats del tractament de les dades personals
L’Usuari, segons el seu lloc de residència, podrà exercir davant el Responsable del tractament els següents drets reconeguts al RGPD o aquells reconeguts en la Llei espanyola de protecció de dades personals:
• Dret d’accés: és el dret de l’Usuari a obtenir confirmació de si l’acadèmia està tractant o no les seves dades personals i, en cas afirmatiu, obtenir informació sobre les seves dades concretes de caràcter personal i de tractament que l’acadèmia hagi realitzat o realitzi, així com, entre altres, la informació disponible sobre l’origen d’aquestes dades i els destinataris de les comunicacions realitzades o previstes d’aquestes.
• Dret de rectificació: és el dret de l’Usuari a que es modifiquin les seves dades personals que resultin ser inexactes o, tenint en compte les finalitats del tractament, incompletes.
• Dret de supressió: és el dret de l’Usuari, sempre que la legislació vigent no establixi el contrari, a obtenir la supressió de les seves dades personals quan aquestes ja no siguin necessàries per a les finalitats per a les quals van ser recollides o tractades; l’Usuari hagi retirat el seu consentiment al tractament i aquest no compti amb una altra base legal; l’Usuari s’oposi al tractament i no existeixi altre motiu legítim per continuar amb el mateix; les dades personals hagin estat tractades il·legalment; o les dades personals hagin de ser suprimides en compliment d’una obligació legal. A més de suprimir les dades, el Responsable del tractament, tenint en compte la tecnologia disponible i el cost d’aplicació, haurà d’adoptar mesures raonables per informar als responsables que estiguin tractant les dades personals de la sol·licitud de l’interessat de supressió d’aquests vincles amb aquestes dades personals.
• Dret a la limitació del tractament: és el dret de l’Usuari a limitar el tractament de les seves dades personals. L’Usuari té dret a obtenir la limitació del tractament quan impugni l’exactitud de les seves dades personals; el tractament sigui il·lús; el Responsable del tractament ja no necessiti les dades personals, però l’Usuari les necessiti per fer reclamacions; i quan l’Usuari hagi oposat al tractament.
• Dret a la portabilitat de les dades: en cas que el tractament es realitzi per mitjans automatitzats, l’Usuari tindrà dret a rebre del Responsable del tractament les seves dades personals en un format estructurat, d’ús comú i lectura mecànica, i a transmetre-les a un altre responsable del tractament. Sempre que sigui tècnicament possible, el Responsable del tractament transmetrà directament les dades a l’altre responsable.
• Dret d’oposició: és el dret de l’Usuari a que no es realitzi el tractament de les seves dades personals o es cessin els tractaments dels mateixos per part de l’acadèmia.
• Dret a no ser objecte d’una decisió basada únicament en el tractament automatitzat, inclosa l’elaboració de perfils: és el dret de l’Usuari a no ser objecte d’una decisió individualitzada basada únicament en el tractament automatitzat de les seves dades personals, inclosa l’elaboració de perfils, existent llevat que la legislació vigent establixi el contrari.
Així doncs, l’Usuari podrà exercir els seus drets mitjançant comunicació escrita dirigida al Responsable del tractament especificant:
• Nom i cognoms de l’Usuari i fotocòpia del seu document d’identitat. En els casos en què s’admeti la representació, també serà necessària la identificació pel mateix mitjà de la persona que representa l’Usuari, així com el document acreditatiu de la representació. La fotocòpia del document d’identitat podrà ser substituïda per qualsevol altre mitjà vàlid en dret que acrediti la identitat.
• Petició amb els motius específics de la sol·licitud o informació a la qual es vulgui accedir.
• Domicili a efectes de notificacions.
• Data i firma del sol·licitant.
• Tot document que acrediti la petició que formula. Aquesta sol·licitud i tot altre document adjunt podrà enviar-se a Multiversitas SLU, "At. el Responsable del tractament”.
Direcció de notificacions: Avinguda Príncep Benlloch, número 66, 2.1- AD500 Andorra la Vella (Principat d’Andorra)
Correu electrònic: info@trabajosfindegrado.es
10.- Reclamacions davant l’autoritat de control
En cas que l’Usuari consideri que existeix un problema o infracció de la normativa vigent en la forma en què es tracten les seves dades personals, tindrà dret a la tutela judicial efectiva i a presentar una reclamació davant una autoritat de control, en particular, a l’Estat on tingui la seva residència habitual, lloc de treball o lloc de la suposada infracció.
11.- Acceptació i canvis en aquesta política de privacitat
És necessari que l’Usuari hagi llegit i estigui conforme amb les condicions sobre la protecció de dades de caràcter personal contingudes en aquesta Política de Privacitat, així com que accepti el tractament de les seves dades personals perquè el Responsable del tractament pugui procedir al mateix en la forma, durant els terminis i per a les finalitats indicades. L’ús de la Web implicarà l’acceptació de la Política de Privacitat de la mateixa.
L’acadèmia es reserva el dret a modificar la seva Política de Privacitat d’acord amb el seu propi criteri, o motivat per un canvi legislatiu, jurisprudencial o doctrinal de l’Agència de Protecció de Dades. Els canvis o actualitzacions d’aquesta Política de Privacitat seran notificats de manera explícita a l’Usuari.
V. POLÍTICA DE COOKIES
L’accés a aquesta Web pot implicar la utilització de cookies. Les cookies són petites quantitats d’informació que es van emmagatzemant en el navegador utilitzat per cada Usuari -en els diferents dispositius que pugui utilitzar per navegar- perquè el servidor recordi certa informació que posteriorment i únicament llegirà el servidor que la va implementar. Les cookies faciliten la navegació, la fan més amigable i no danyen el dispositiu de navegació.
La informació recuperada a través de les cookies pot incloure la data i hora de les visites a la Web, les pàgines visualitzades, el temps que l’Usuari ha estat visitant la Web i els llocs visitats just abans i després. No obstant això, cap cookie permet que aquesta mateixa pugui contactar amb el número de telèfon de l’Usuari o amb qualsevol altre mitjà de contacte personal. Cap cookie pot extreure informació del disc dur de l’Usuari o robar informació personal. L’única forma perquè la informació privada de l’Usuari formi part de l’arxiu Cookie és que l’usuari doni personalment aquesta informació al servidor.
Les cookies que permeten identificar una persona es consideren dades personals. Per tant, serà d’aplicació a les mateixes la Política de Privacitat anteriorment descrita. En aquest sentit, serà necessari el consentiment de l’Usuari per la utilització de les mateixes. Aquest consentiment serà comunicat, basat en una elecció autèntica, ofert mitjançant decisió afirmativa i positiva abans del tractament inicial, que es pot retirar i documentar.
1.- Cookies pròpies
Són aquelles cookies que són enviades al ordinador o dispositiu de l’Usuari i gestionades exclusivament per l’acadèmia per al millor funcionament de la Web. La informació que es recupera s’utilitza per millorar la qualitat de la Web i el seu Contingut i l’experiència de l’Usuari. Aquestes cookies permeten reconèixer a l’Usuari com a visitant recurrent de la Web i adaptar el contingut per oferir-li continguts que s’ajustin a les seves preferències.
2.- Deshabilitar, rebutjar i eliminar cookies
L’Usuari pot deshabilitar, rebutjar i eliminar les cookies -total o parcialment- instal·lades al seu dispositiu mitjançant la configuració del seu navegador (entre els quals es troben, per exemple, Chrome, Firefox, Safari, Explorer). En aquest sentit, els procediments per desfer-se i eliminar les cookies poden diferir d’un navegador d’Internet a un altre. En conseqüència, l’Usuari ha d’acudir a les instruccions facilitades pel propi navegador d’Internet que estigui utilitzant. En el supòsit que rebutgi l’ús de cookies -total o parcialment- podrà seguir utilitzant la Web, si bé podrà tenir limitada la utilització d’algunes prestacions de la mateixa.
3.- Canvis en la Política de Cookies
És possible que la Política de Cookies de la Web canviï o s’actualitzi. Per això, és recomanable que l’Usuari revisi aquesta política cada vegada que accedeixi a la Web amb l’objectiu d’estar adequadament informat sobre com i per a què utilitzem les cookies.
VI. PROPIETAT INTELECTUAL I INDUSTRIAL
L’acadèmia és titular de tots els drets de propietat intel·lectual i industrial de la Web i estan protegits pel marc jurídic andorrà i els Tractats internacionals en la matèria. Així tot el contingut de la Web i els programes informàtics, programes d’ordinador, elements gràfics d’interfície o altres elements relacionats amb el contingut i/o els Serveis posats a disposició dels Usuaris de la Web per l’acadèmia pertanyen exclusivament al titular de la web.
L’accés a la Web es concedeix a l’Usuari de manera gratuïta per part de l’acadèmia. Aquesta llicència d’ús no confereix cap dret sobre els elements de la Web protegits per un dret de propietat intel·lectual i industrial.
Tots els drets reservats: queden expressament prohibits la reproducció, distribució i comunicació pública, inclosa la modalitat de posada a disposició, de la totalitat o part dels continguts d’aquesta Web amb fins comercials, en qualsevol suport i per qualsevol mitjà tècnic, sense l’autorització de l’acadèmia.
En cas que l’Usuari o tercer consideri que qualsevol dels Continguts de la Web suposi una violació dels drets de protecció de la propietat intel·lectual, haurà de comunicar-ho immediatament al Titular de la Web als dades de contacte que apareixen a la Web.
VII. ACCIONS LEGALES, LEGISLACIÓ APLICABLE I JURISDICCIÓ
El present contracte serà regit pel dret del Principat d’Andorra.
A falta d’arribar a un acord amistós, qualsevol litigi relatiu a la interpretació, validesa, execució o resolució del contracte serà resolt mitjançant una mediació i, si el procés de mediació no permet resoldre el conflicte, les PARTS acorden expressament resoldre el seu conflicte mitjançant un arbitratge institucional gestionat pel Tribunal Arbitral del Principat d’Andorra (TAPA), amb seu de l’arbitratge a Andorra la Vella. Es seguirà el Reglament del TAPA per a la constitució de la Junta arbitral.
En cas de dubte, s’aplicarà la versió en català; les altres versions d’aquestes condicions generals són traduccions a títol informatiu.
Anexo 1: glossari de definicions
A1.1 Pàgines/palabras (de cara al còmput): pàgines/palabras desenvolupades pel professor assignat, independentment de on es col·loquin (en cos del propi borrador o en un document annex) o del contingut de les mateixes (text, taules, gràfics, imatges, codi font, esquemes, càlculs, bibliografia, etc.). Aquestes pàgines/palabras hauran d’estar sempre relacionades amb el servei sol·licitat per l’alumne. L’excepció a aquesta norma són els índexs: aquests no computen en el nombre de pàgines/palabras, ja que es poden generar automàticament en Word (no li suposen treball extra al professor).
Respecte al codi font (per a desenvolupaments d’enginyeria informàtica i similars), per comptabilitzar el consum de pàgines que aquest abasta dins del document Word, s’utilitzarà sempre format d’interlineat senzill, amb font Consolas (Microsoft) o Inconsolata (Google Fonts) i sense espais abans ni després de cada salt de paràgraf.
L’alumne podrà contractar posteriorment una ampliació del nombre de pàgines/palabras, si així ho sol·licita per escrit. En aquest cas, se li passarà pressupost per a la seva confirmació.
El nombre de pàgines/palabras desenvolupades pel professor no podrà ser en cap cas inferior al pactat en el pressupost, llevat conformitat per escrit de l’alumne. Aquesta última situació no generaria dret a la devolució de l’import del nombre de pàgines a les quals l’alumne renuncia, ja que l’objectiu de fer-ho així és aconseguir la màxima qualitat, sense afegir text buit de contingut, i l’alumne ha considerat que així el servei és com millor estaria. Per al còmput de pàgines, per defecte es comptarà tot allò que el professor desenvolupi, a no ser que en el pressupost s’hagi indicat expressament que en aquest projecte no es tindran en compte per al còmput certes seccions (per exemple la portada, l’índex, la bibliografia, etc.). El pressupost es fa per a un nombre determinat de pàgines/palabras. Si el client volgués que el professor no treballés en certes seccions (abstract, índexs, etc.), al començament del projecte haurà d’avisar al professor que aquesta part anirà a càrrec seu.
La portada no s’inclou en el servei, ja que normalment conté dades personals del client i, a més, no sol suposar dificultat, ja que en la majoria dels casos són plantilles que la pròpia universitat aporta a tal efecte.
Perquè el còmput de pàgines sigui fidel, el professor està obligat a no aplicar buits innecessaris, com per exemple:
- Dobles salts de línia.
- Salt de pàgina, llevat en portada, índex, abstract.
- Màrgens més petits dels fixats en el pressupost.
- Font diferent o de major grandària que la fixada en el pressupost.
- Màrgens o interlineat superiors al fixat en el pressupost.
A1.1.a Caracteres (per al còmput): símbols alfanumèrics (incloent els espais) que no estiguin continguts en la portada, l’índex o la bibliografia.
A1.1.b Paraules (per al còmput): unitats lingüístiques. L’espai no es considerarà paraula, sinó mer delimitador entre aquelles.
A1.1.c Extensió Total: hi ha vegades que el pressupost no es fa en funció del nombre de pàgines o paraules netes de desenvolupament, sinó de les pàgines totals que ha de contenir el document (amb portada, índex, etc.). Per a aquests casos s’utilitzarà la paraula "Extensió total".
A1.2 Dia natural: 24 hores.
A1.3 Dia laboral/hàbil: jornada de treball. No es comptaran dissabtes, diumenges ni festius, atenent al calendari festiu de la Comunitat de Madrid.
A1.4 Aprovació: des del 2014, tots els projectes que hem desenvolupat han obtingut l’aprovació. Per considerar que el projecte d’un client està aprovat, contemplem els següents requisits:
A1.4.a) Que el client ens ho hagi comunicat.
A1.4.b) Que el client hagi seguit les instruccions que li hem donat: indicar al professor què és el que necessita exactament, qualsevol feedback que li hagués pogut reportar el seu tutor, haver-li lliurat la documentació imprescindible, etc.
A1.4.c) Que el client no hagi decidit cessar la continuació del servei abans d’obtenir l’aprovació.
Això no vol dir que el 100% de les aprovacions s’hagin obtingut en la primera convocatòria, ja que és una cosa que a més escapa de les nostres mans, ja que hi ha altres variables en què no podem influir com la percepció subjectiva del tutor, l’alineació d’expectatives tutor-desenvolupament (i que l’alumne les sàpiga comunicar), la defensa oral que faci l’alumne, o que l’alumne no hagi previngut deixar un termini-marge per a les correccions (ja que molts van amb el temps just, i de vegades hi ha poc marge de maniobra). Tot i que la majoria dels nostres projectes aconsegueixen resultats favorables en la primera convocatòria, el terme 100% aprovats no es refereix per tant a que el 100% dels alumnes aprovin en la primera volta, sinó que la nostra taxa d’abandonament de projectes és del 0%: l’acadèmia es compromet amb l’alumne fins que aprovi. Per molt difícil que es torni un projecte, sempre li donarem les voltes que siguin necessàries i li seguirem oferint els nostres serveis per aconseguir el seu aprovat. En altres paraules: no deixem "penjat" a cap alumne.
A1.5 Possible plagi: concatenació de 6 o més paraules seguides, excloent els determinants, coincidents amb una altra publicació que ja tingués drets d’autor. El resultat de l’Auditoria Antiplagi haurà de revisar-se en tot cas per una persona, ja que el programari antiplagi no emet un veredicte inamovible, sinó que assenyala les parts on podria haver-hi una possible coincidència de paraules concatenades (no sent sempre plagi). A mode d’exemple:
"En aquest treball es pretén demostrar com…" Segurament aquestes 7 paraules coincideixin amb desenes de publicacions, ja que és una frase molt recurrent. Tot i que el programari antiplagi ho marqui com a tal, és evident que no és un plagi. És tasca del client conèixer i saber defensar aquesta peculiaritat de com treballen els programaris antiplagi, havent l’acadèmia d’estar exempta de qualsevol responsabilitat per concatenació de paraules sense que siguin plagi com a tal.
D’altra banda, si la coincidència anés més enllà d’una mera concatenació de paraules, l’acadèmia es compromet a modificar sense cost addicional la part subjecta.
A1.6 Percentatge de plagi: ratio del nombre de paraules considerades com a "possible plagi" (apartat 9.5), dividit pel nombre de paraules totals del document. S’exclouen d’aquí elements que no són "possible plagi" encara que ho marqui com a tal el programari, com citacions textuals, extractes de lleis o normatives, etc.
A1.7 Comunicació irrespectuosa: emissió d’insults, o qualsevol altre agravi verbal que danyi la honra de l’altra persona. No s’entén com comunicació irrespectuosa l’emissió de qualsevol valoració, ja sigui objectiva o personal, sempre que es faci sense caure en l’agravi. Qualsevol persona podrà emetre lliurement la seva opinió sense restricció alguna, sempre que es faci dins dels límits de l’educació i el respecte.
A1.8 Treball de camp: treball que requereix anar més enllà de les tasques recollides en el punt 3.4.1. Alguns exemples són:
- Cerca de documentació en arxius regionals o locals, als quals el professor no tingui accés per motius geogràfics.
- Obtenció de qüestionaris complerts, per elaborar mostres d’investigacions quantitatives. Per elaborar un contrast de hipòtesis amb un nivell de confiança matemàticament acceptable (p=0,95), recomanem que la mostra en aquests casos sigui de n>150. Serà el client qui haurà de recollir aquesta mostra, i proporcionar-la al professor en un format importable (Excel o CSV) al programari que s’utilitzi (normalment IBM SPSS).
No obstant això, el professor sí podrà dissenyar el qüestionari model, en base als objectius i les hipòtesis subseqüents que es desitgin contrastar estadísticament.
- Obtenció de mostres economètriques que no es trobin a les bases de dades estatals (INE, BdE, BCE, etc.). En aquests casos, l’alumne haurà de proporcionar la mostra al professor en un format importable (Excel o CSV), perquè aquest pugui treballar-la en el programari economètric (Stata, EViews, Gretl, etc.).
- Elaboració d’entrevistes personals per a les investigacions qualitatives. Malgrat això, el professor podrà dissenyar les línies bàsiques del guió que l’alumne hagi de seguir amb l’entrevistat, així com qualsevol pregunta en concret que fos clau per al desenvolupament de la investigació. En aquest últim cas, l’alumne haurà d’aportar també el consentiment signat per l’entrevistat, perquè aquesta entrevista sigui publicada i/o utilitzada amb fins acadèmics, respectant així la norma europea GDPR (UE 2016/679).
Anexo 2: modificacions
- 22 de febrer de 2022: per als pressupostos emesos a partir del 23 de febrer de 2022 en endavant, el període de comunicació de correccions passarà d’una setmana a un mes. És a dir, que l’alumne ja no disposarà d’una setmana per revisar el projecte i demanar correccions, sinó d’un mes (exactament 30 dies naturals). Amb aquesta nova mesura es volen cobrir aquells casos (que encara que pocs, igualment importants) en què per motius aliens a l’alumne, el seu tutor universitari triga més del compte a corregir-li el treball.
- 17 de gener de 2023: s’inclou al client una segona auditoria antiplagi gratuïta, realitzable al 50% del desenvolupament. Fins ara només es feia una auditoria antiplagi, la qual es realitzava després de l’entrega del 100%, però perquè el client vagi amb la tranquil·litat que el lliurat està lliure de plagi abans de fer el segon pagament, s’incorpora aquesta segona auditoria antiplagi a la meitat del desenvolupament. Aquesta modificació entra en vigor el 17 de gener de 2023, tant per als nous projectes contractats com per als que ja estan en curs, sense cap cost addicional per al client.